Logo
Neviete si rady? Zavolajte.
(Po-Pia, 8-17 hod., So 8-12hod.)
0 ks
za 0 €
Nákupný košík je prázdny
Potrebujete poradiť? Neváhajte nás kontaktovať.
Novinky
29.10.2022
Dňa 31.10.2022 pondelok bude kamenná predajňa ZATVORENÁ
Milí naši zákazníci, dňa 31.10.2022 pondelok bude kamenná predajňa ZATVORENÁ.  Radi vás opäť privítame v stredu 2.11.2022 v štandardných otváracích ... čítať celé
18.07.2022
Dňa 19.07.2022 utorok bude kamenná predajňa z technických príčin ZATVORENÁ
Dňa 19.07.2022 utorok bude kamenná predajňa z technických príčin ZATVORENÁ. Budova bude celý deň bez elektrickej energie. Za pochopenie ďakujeme. čítať celé
09.04.2022
Gravel bicykle Stevens 2022 dostupnosť
Tento týždeň dovozca gravel bicyklov nemeckej značky Stevens dostal na sklad zopár vyšších modelov. U nás na stránke som ich nahodil aj dostupnosťou p... čítať celé
Zobraziť všetky novinky
Nepremeškajte novinky, akcie a zľavy!

Môžete sa kedykoľvek odhlásiť. Zasielame raz za 14 dní.

  1. Úvod
  2. Správy
  3. Novinky
  4. Parlamentom prešla novela Zákona o cestnej premávke, ktorá prináša zlepšenie pre cyklistickú dopravu

Parlamentom prešla novela Zákona o cestnej premávke, ktorá prináša zlepšenie pre cyklistickú dopravu

Obrovskú zásluhu na tom, ako vyzerá táto novela Zákona o cestnej premávke má občianske združenie Cyklokoalícia podporujúca rozvoj cyklistickej dopravy na Slovensku.

Citujeme ich vyjadrenie z Instagramu, ktoré uverejnili krátko po tom, ako novela prešla parlamentom: “Teší nás, že poslanci sa inšpirovali balíkom návrhov, ktorý sme zverejnili na stránke zakon.cyklokoalicia.sk a prijali väčšinu z jeho bodov. Po rokoch tak z parlamentu jednoznačnou zhodou prichádza skutočné zlepšenie podmienok pre pešiu a cyklistickú dopravu.

 

Čo sa konkrétne mení?

Upravuje sa prednosť cyklistov a automobilov vo viacerých situáciach. V praxi ide najmä o prednosť cyklistu na cyklotrase vedúcej popri ceste pred odbočujúcimi autami, čo doteraz platilo len na namaľovanom pruhu. Táto technická zmena je mimoriadne dôležitá pre navrhovanie funkčnej cyklistickej infraštruktúry po vzore zahraničných miest.

Spresňuje sa minimálny bezpečný odstup pri predchádzaní vodiča malého motocykla, cyklistu alebo chodca na konkrétnu vzdialenosť, hoci len so slovkom "spravidla". Pri rýchlosti do 50 km/h na 1 meter, nad 50 km/h na 1,5 metra.

Osobám, ktoré sprevádzajú na bicykli alebo vezú v sedačke deti do 10 rokov, budú môcť bicyklovať aj na chodníku, pokiaľ tým neobmedzia ani neohrozia chodcov. Upravuje sa tak doterejšie nelogické znenie, kedy malé dieťa mohlo ísť po chodníku, ale jeho rodič už len vedľa na ceste.

Do zákona sa dopĺňajú pravidlá premávky na Bicyklovej ceste, ktorá je v zákone novinkou. Cyklisti môžu takúto cestu využívať v celej šírke v svojom smere jazdy. Umožňuje povoliť na nej jazdu áut, ale len rýchlosťou 30 km/h, pričom cyklisti majú prednosť.

Ruší sa paušálne povolenie parkovať na chodníku, okrem miest, kde to povoľuje značenie. Toto nezmyselné opatrenie, ktoré malo Slovensko v zákone ako jediná európska krajina, výrazne znižovalo bezpečnosť aj dôstojnosť pešieho pohybu. Chodníky sa vrátia chodcom a na miestach, kde parkovanie skutočne nikomu neprekáža, ho bude môcť samospráva stále povoliť.

Ďakujeme všetkým 133 zo 134 poslancom, ktorí dnes za tieto zmeny hlasovali a posunuli Slovensko aj v doprave do 21. storočia. Podpora všetkých strán naprieč politickým spektrom nie je častá a o to vzácnejšie je toto číslo. Špeciálne patrí vďaka predkladateľovi zákona Sloboda Radovan spolu s poslancami Romanou Tabak, Milošom Svrčekom a Jurajom Šeligom. Rovnako ďakujeme Polícii SR, ktorá návrhy pred predložením do parlamentu prerokovala a odobrila.

Podarilo sa nám dosiahnuť výrazný posun vpred, udržateľnú mobilitu na Slovensku ale čakajú ďalšie výzvy, ktoré stoja množstvo času a peňazí. Ak chcete podporiť našu činnosť, môžete tak urobiť na cyklokoalicia.darujme.sk/prispejem “

Zdroj: Instagram Cyklokoalicia

Páčil sa vám článok? Zdieľajte ho s priateľmi