Logo
Neviete si rady? Zavolajte.
(Po-Pia, 8-17 hod., So 8-12hod.)
0 ks
za 0 €
Nákupný košík je prázdny
Potrebujete poradiť? Neváhajte nás kontaktovať.
Novinky
25.11.2021
Sme otvorení aj v tomto lockdowne
Naša prevádzka spadá pod prevádzky esenciálneho charakteru a platí pre nás teda výnimka.   Zostávame výdajným miestom pre telefonické a elektronické... čítať celé
24.11.2021
Aktuálne modely Rocky Mountain 2022 a Bianchi 2022
Modely Rocky Mountain 2022 a Bianchi 2022 sú kompletne nahodené v našom e-shope, zaktualizované dizajny, výbavy a ceny. Môžete prehliadať, čítať, skúm... čítať celé
27.06.2021
Požičovňa elektrobicyklov
Prázdniny začínajú a v našej požičovni elektrobicyklov sa míňajú voľné termíny. Neváhajte a rezervujte si elektrobicykel z našej požičovne čím skôr ab... čítať celé
Zobraziť všetky novinky
Nepremeškajte novinky, akcie a zľavy!

Môžete sa kedykoľvek odhlásiť. Zasielame raz za 14 dní.

  1. Úvod
  2. Správy
  3. Novinky
  4. Parlamentom prešla novela Zákona o cestnej premávke, ktorá prináša zlepšenie pre cyklistickú dopravu

Parlamentom prešla novela Zákona o cestnej premávke, ktorá prináša zlepšenie pre cyklistickú dopravu

Obrovskú zásluhu na tom, ako vyzerá táto novela Zákona o cestnej premávke má občianske združenie Cyklokoalícia podporujúca rozvoj cyklistickej dopravy na Slovensku.

Citujeme ich vyjadrenie z Instagramu, ktoré uverejnili krátko po tom, ako novela prešla parlamentom: “Teší nás, že poslanci sa inšpirovali balíkom návrhov, ktorý sme zverejnili na stránke zakon.cyklokoalicia.sk a prijali väčšinu z jeho bodov. Po rokoch tak z parlamentu jednoznačnou zhodou prichádza skutočné zlepšenie podmienok pre pešiu a cyklistickú dopravu.

 

Čo sa konkrétne mení?

Upravuje sa prednosť cyklistov a automobilov vo viacerých situáciach. V praxi ide najmä o prednosť cyklistu na cyklotrase vedúcej popri ceste pred odbočujúcimi autami, čo doteraz platilo len na namaľovanom pruhu. Táto technická zmena je mimoriadne dôležitá pre navrhovanie funkčnej cyklistickej infraštruktúry po vzore zahraničných miest.

Spresňuje sa minimálny bezpečný odstup pri predchádzaní vodiča malého motocykla, cyklistu alebo chodca na konkrétnu vzdialenosť, hoci len so slovkom "spravidla". Pri rýchlosti do 50 km/h na 1 meter, nad 50 km/h na 1,5 metra.

Osobám, ktoré sprevádzajú na bicykli alebo vezú v sedačke deti do 10 rokov, budú môcť bicyklovať aj na chodníku, pokiaľ tým neobmedzia ani neohrozia chodcov. Upravuje sa tak doterejšie nelogické znenie, kedy malé dieťa mohlo ísť po chodníku, ale jeho rodič už len vedľa na ceste.

Do zákona sa dopĺňajú pravidlá premávky na Bicyklovej ceste, ktorá je v zákone novinkou. Cyklisti môžu takúto cestu využívať v celej šírke v svojom smere jazdy. Umožňuje povoliť na nej jazdu áut, ale len rýchlosťou 30 km/h, pričom cyklisti majú prednosť.

Ruší sa paušálne povolenie parkovať na chodníku, okrem miest, kde to povoľuje značenie. Toto nezmyselné opatrenie, ktoré malo Slovensko v zákone ako jediná európska krajina, výrazne znižovalo bezpečnosť aj dôstojnosť pešieho pohybu. Chodníky sa vrátia chodcom a na miestach, kde parkovanie skutočne nikomu neprekáža, ho bude môcť samospráva stále povoliť.

Ďakujeme všetkým 133 zo 134 poslancom, ktorí dnes za tieto zmeny hlasovali a posunuli Slovensko aj v doprave do 21. storočia. Podpora všetkých strán naprieč politickým spektrom nie je častá a o to vzácnejšie je toto číslo. Špeciálne patrí vďaka predkladateľovi zákona Sloboda Radovan spolu s poslancami Romanou Tabak, Milošom Svrčekom a Jurajom Šeligom. Rovnako ďakujeme Polícii SR, ktorá návrhy pred predložením do parlamentu prerokovala a odobrila.

Podarilo sa nám dosiahnuť výrazný posun vpred, udržateľnú mobilitu na Slovensku ale čakajú ďalšie výzvy, ktoré stoja množstvo času a peňazí. Ak chcete podporiť našu činnosť, môžete tak urobiť na cyklokoalicia.darujme.sk/prispejem “

Zdroj: Instagram Cyklokoalicia

Páčil sa vám článok? Zdieľajte ho s priateľmi